Είναι να απορεί κανείς, με αυτά που ακούγονται και γίνονται, πολλές φορές στον τόπο μας!
Για να είμαι ειλικρινής, ο ίδιος ούτε έχω ακούσει ούτε έχω δει ποτέ μου βραχογραφίες.
Και όμως στον τόπο μας υπάρχουν αρκετές και μάλιστα κάποιες από αυτές βρίσκονται στη Θράκη μας, οι οποίες καίτοι ιστορικά μνημεία ανεκτιμήτου αξίας, αφήνονται στη φθορά του χρόνου, λες και κάποιος να θέλει να σβηστούν τα προϊστορικά ίχνη πολιτισμού, από αυτήν την χώρα!
Η Ρούσσα του νομού Έβρου (χωριό του Σουφλίου) ενώ διαθέτει και παλαιολιθικά ταφικά μνημεία, τα κοινώς λεγόμενα, «Ντολμέν» αλλά άγνωστο γιατί, στους «τουριστικούς οδηγούς» φημίζεται για τον «μπεκτασίδικο τεκέ» της!
Κρίμα γιατί λίγο πιο πάνω από τη θέση των μεγαλιθικών μνημείων, υπάρχουν και άλλα απομεινάρια της προϊστορικής εποχής της, εξίσου εντυπωσιακά και αυτά.
Πρόκειται για βραχογραφίες σκαλισμένες
κάτω από το ύψωμα Σιβρή.
Ανάμεσα στις σκαλιστές, στους βράχους, μορφές, διακρίνονται αναπαραστάσεις ανθρώπων, ζώων, αλλά και γραμμάτων. Αλήθεια λοιπόν ζούμε στην Ελλάδα; Ζούμε στην Θράκη; Δίπλα μας και να μην ξέρουμε τίποτα; Αμ το άλλο!
Είναι λοιπόν συγκλονιστικό, εάν αναλογιστεί κανείς, πώς υπάρχουν και συμβολισμοί που χρονολογούνται στα 900-1100 π.Χ.
Στις Θέρμες της Ξάνθης (περιοχή Εχίνου) διασώζεται ανάγλυφος αναπαράσταση του θεού Μίθρα επί βράχου. Αυτή χρονολογείται στη ρωμαϊκή εποχή (3ος π.Χ. αιώνας) αδιάψευστος φίλοι μου μάρτυρας της διαδόσεως της μιθραϊκής θρησκείας στην ορεινή Ροδόπη. Η βραχογραφία απεικονίζει τον περσικής προελεύσεως θεό Μίθρα να θυσιάζει τον «κοσμικό ταύρο», τον θεό συνοδεύουν οι ακόλουθοί του, ο καύστης (δεξιά) και ο καυτοπάτης (αριστερά). Ίσως τα σύμβολα της βραχογραφίας να θέλουν πεισματικά να διασώσουν κάποιον αρχαίο ορφικό ύμνο.
Ένα φίδι περιμένει να πιεί το αίμα του ταύρου. Ένα είναι γεγονός αγαπητοί μου φίλοι, εάν κάποιος θελήσει να ιδεί και να θαυμάσει αυτές τις βραχογραφίες – έργα τέχνης (που όλοι μας σχεδόν αγνοούμε) των προγόνων μας, δεν θα μπορέσει να τις βρει χωρίς οδηγό κάποιον ντόπιο!
Οι αρμόδιοι «πέρα βρέχει» τους απασχολούν άλλα πράγματα!
Αν ήταν κάτω από το αυλάκι θα γινόταν χαμός από τους τουρίστες και όχι μόνο!
Τα λόγια περιττεύουν, τα συμπεράσματα δικά σας!
Η βραχογραφία του Μίθρα
Η ανάγλυφη αναπαράσταση του θεού Μίθρα στις Θέρμες χρονολογείται από τον 3ο αιώνα μ.Χ. και μαρτυρεί τη διάδοση της μιθραϊκής θρησκείας στην ορεινή Θράκη κατά τα τελευταία χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η βραχογραφία απεικονίζει τον θεό Μίθρα που θυσιάζει τον κοσμικό ταύρο. Τον θεό συνοδεύουν οι ακόλουθοί του, ο Καύστης (δεξιά) και ο Καυτοπάτης (αριστερά). Στο κάτω μέρος το φίδι περιμένει να πιει το αίμα του ταύρου. Κάτω από την αναπαράσταση της θυσίας του ταύρου διακρίνονται μικρότερες απεικονίσεις, οι οποίες πιστεύεται ότι αντιστοιχούν στα στάδια μύησης των οπαδών του Μίθρα ή δείχνουν τις ευεργεσίες του θεού.
Ο μιθραϊσμός ήταν μία από τις κύριες θρησκείες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Ο αρχαίος Πέρσης θεός της σοφίας και του φωτός παρουσιάζεται στα ιερά κείμενα του ζωροαστρισμού ως ο αρχηγός και κυβερνήτης του κόσμου.
Στις αναπαραστάσεις του Μίθρα το στοιχείο που κυριαρχεί είναι η θυσία του ιερού ταύρου.
Τη στιγμή της θυσίας ο ταύρος μεταμορφώνεται, παίρνοντας τη μορφή της σελήνης.
Από το αίμα του ταύρου και την ουρά του ξεπήδησαν τα πρώτα στάχυα του σταριού και το σταφύλι. Από το σπόρο του ταύρου διαμορφώθηκαν τα ανθρώπινα πλάσματα.
Αρχισαν να εναλλάσσονται η μέρα και η νύχτα, ξεκίνησε ο μηνιαίος κύκλος της σελήνης, δημιουργήθηκε ο χρόνος.
Η πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό είχε ξεκινήσει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου