Ακατάλληλο κάτω των 16...
272 αρχαία έργα από 50 μουσεία στην έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ο δεύτερος όροφος του οποίου μεταμορφώνεται σε δωμάτιο πορνείου απαγορευμένο για μικρούς επισκέπτες. Η πρώτη έκθεση με τμήμα ακατάλληλο κάτω των 16 ετών έχει θέμα τον Ερωτα σε όλες του τις εκφάνσεις και εγκαινιάζεται απόψε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, με τίτλο «Ερως: από τη Θεογονία του Ησιόδου στην ύστερη αρχαιότητα».
«Είναι πιο εύκολο να ερωτευθείς από το να μπορέσεις να αποδώσεις τον Ερωτα με εικόνες, όπως γίνεται με τις εκθέσεις», έλεγε χθες ο διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, καθηγητής Νικόλας Χρ. Σταμπολίδης και επιμελητής της έκθεσης.
Η σύνθεση, γνωστή και ως «Η επινόηση του φιλιού», αντιγράφει ένα αγαλματικό σύμπλεγμα των ελληνιστικών χρόνων και θεωρείται ότι απεικονίζει την ένωση της ανθρώπινης Ψυχής με τον θείο Ερωτα. 2ος αι. μ.Χ. Ρώμη, Μουσεία του Καπιτωλίου.
Ωστόσο, μέσα από τα γλυπτά, τα αγγεία, τα κοσμήματα και τα μικροαντικείμενα της έκθεσης, μαθαίνει ο επισκέπτης για τον Ερωτα και τις πολλαπλές του φύσεις και διαπιστώνει ότι δεν είχαν άδικο αυτοί που του απέδωσαν τόσο πολλά και διαφορετικά επίθετα.
Ωστόσο, μέσα από τα γλυπτά, τα αγγεία, τα κοσμήματα και τα μικροαντικείμενα της έκθεσης, μαθαίνει ο επισκέπτης για τον Ερωτα και τις πολλαπλές του φύσεις και διαπιστώνει ότι δεν είχαν άδικο αυτοί που του απέδωσαν τόσο πολλά και διαφορετικά επίθετα.
Με ευρήματα από μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Γαλλίας παρουσιάζεται ο Ερως σε όλες τις μορφές του
Πρόκειται για μία μεγάλη -συγκριτικά- αρχαιολογική έκθεση που προσπαθεί με τα μάτια ορθάνοικτα να δει, και με τη σειρά της να φανερώσει στο κοινό, την ιστορία του Ερωτα στην αρχαιότητα. Καταγράφει μέσα από επιλεγμένα αντικείμενα, υλικά κατάλοιπα του ελληνο-ρωμαϊκού πολιτισμού δέκα αιώνων (τέλη 8 αι. π.Χ.- 3ος/4ος αι. μ.Χ.) την ιστορία των ιδεών για τον Ερωτα.δείγμα: "δωμάτιο πορνείου"
Διακόσια εβδομήντα δύο (272) αρχαία έργα που χρονολογούνται από τον 6ο αι. π.Χ. έως τον 4ο αι. μ.Χ. και προέρχονται από 50 μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Γαλλίας (Λούβρο) φιλοξενούνται στις εννέα θεματικές ενότητες της έκθεσης, στις οποίες παρουσιάζεται
ο Ερως σε όλες τις μορφές του, με τον τρόπο που τον αντιλαμβάνονται οι Ελληνες:
ως θεϊκό πρόσωπο, ως ανθρώπινη αξία και ως καθημερινή πράξη.
«Εγινε προσπάθεια να μην παραληφθεί οποιοδήποτε νόημα ή έκφραση του Ερωτα σε όλους τους δώδεκα αιώνες από τη δημιουργία του στα Ησιόδεια κείμενα, έως την επικράτηση του χριστιανισμού», εξηγεί ο κ. Σταμπολίδης, αναφερόμενος στην ενότητες που είναι οι εξής:
«Ερως και Αφροδίτη», «Ιδιότητες και δραστηριότητες του Ερωτα»,
«Ερωτες και γάμοι Θεών και Ηρώων», «Ερωτες και γάμοι θνητών»,
«Ερωτες που άλλαξαν τον ρου της Ιστορίας», «Αγοραίοι Ερωτες», «Ομοιοι Ερωτες», «Βουκολικοί Ερωτες», «Ιθυφαλλικές θεότητες» και «Φαλλικά σύμβολα».
«Ο Ερωτας είναι ένα θέμα που αγγίζει όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από την ηλικία, την καταγωγή και την προέλευση,
γιατί είναι δύναμη ενοποιητική και πανανθρώπινη»,
γιατί είναι δύναμη ενοποιητική και πανανθρώπινη»,
σύμφωνα με τη Σάντρα Μαρινοπούλου, πρόεδρο του Ιδρύματος.
«Δεν είναι συναίσθημα ούτε κατάσταση, αλλά η ορμή της κίνησης
προς το αντικείμενο του πόθου», αναφέρει ο κ. Σταμπολίδης.
προς το αντικείμενο του πόθου», αναφέρει ο κ. Σταμπολίδης.
ΦΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ
Οσον αφορά το «ακατάλληλο» τμήμα της έκθεσης, αυτό θα βρίσκεται στον δεύτερο όροφο του μουσείου, ο οποίος θα μεταμορφωθεί σε δωμάτιο πορνείου. Εκεί η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο σε άτομα άνω των 16 ετών, καθώς «ορισμένα από τα εκθέματα ενδέχεται να θεωρηθούν απαγορευμένα», αναφέρουν οι υπεύθυνοι του Μουσείου. Ποια είναι αυτά τα εκθέματα; Τα ερωτικά συμπλέγματα γυναικών με γάιδαρο (κτηνοβασία), οι σκηνές παιδεραστίας, οι φαλλοί που τοποθετούνταν ακόμη και στις οροφές των σπιτιών για να διώξουν το κακό, οι ομοφυλοφιλικές σκηνές που ανθούν στα μέσα του 6ου αι. π.Χ.
Θα το επισκεφθούμε να το απολαύσουμε
....να πάτε κι εσείς !!.
....να πάτε κι εσείς !!.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου